woensdag 3 oktober 2012

Ontwerpvisie

Beste lezers,

als een van de laatste stappen in de analysefase moesten we een ontwerpvisie bedenken dit is een soort rode draad die je door je ontwerp laat lopen. telkens kan je daar weer op terugkomen. dit zijn een soort slagzinnen die een bedrijf een persoonlijkheid geven. dit is ook vaak het geen waarin bedrijven met dezelfde producten op dezelfde markt zich van elkaar onderscheiden.



wij kwamen tot de volgende ontwerpvisie:

Van alle eisen aan het nieuwe vervoersmiddel is de aantrekkelijkheid het belangrijkste. Vooropgesteld dat zal worden geprobeerd het product aan alle eisen en uitgangspunten van de opdrachtgevers te laten voldoen, zal het zwaartepunt liggen bij het verhuren van het vervoersmiddel. Het past bij het imago van de opdrachtgevers om een veilig, nieuwe, milieu vriendelijk  en gemakkelijk vervoersmiddel te ontwerpen.

Het vervoersmiddel wat wij gaan ontwerpen zal een bagage en/ of kinderzitje bevatten dat gemakkelijk in gebruik te nemen zal zijn. Ook zullen wij het vervoersmiddel mooi afwerken en er kleuren in verwerken die passen bij de omgeving.
 
 
 
we hebben deze met de groep bedacht. omdat we ook met de groep gaan ontwerpen. Ik zou persoonlijk een korte ontwerpvisie hebben gemaakt die niet meer dan 2 regels zou zijn. gewoon kort maar krachtig. ik denk dat we hier te algemeen zijn geweest. dit kwam ook mede omdat we op het moment van maken nog niet precies wisten wat we ermee moesten. dat is nu wel duidelijk. ik zal dit dus ook bij de komende projecten gaan gebruiken. het kan ook handig zijn wanneer je even de weg kwijt bent in je ontwerpproces. dan kan je gewoon even terugvallen op je ontwerpvisie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten